Глава 12

  • Закрыть сопоставления
  • 1. Тому й ми, маючи довкола таку велику хмару свідків, відкиньмо всяку гордість та гріх, що нас легко обплутує, терпляче прямуймо до тієї боротьби, що перед нами, -
  • 2. дивлячись на начальника віри й вершителя, на Ісуса, який, замість належної йому радости, перетерпів, не зважаючи на сором, хреста і сів праворуч Божого престолу.
  • 3. Подумайте ж про того, хто від грішників перетерпів таку наругу проти себе, щоб і вам не знемогтися та не впасти своїми душами.
  • 4. Ви ще не боролися до крови, воюючи проти гріха.
  • 5. І забули про нагадування, яке вам, як синам, було сказане: Мій сину, не нехтуй Господніх доган і не падай духом, коли він картає.
  • 6. Бо кого Господь любить, того й карає, і б'є кожного сина, якого приймає.
  • 7. Якщо терпите догани, Бог з вами поводиться, як із синами. Хіба є такий син, якого батько не картає?
  • 8. Якщо ж ви залишилися без картання, якого зазнали всі, тоді ви байстрюки, а не сини.
  • 9. До того ж ми мали батьків, що карали наше тіло, і боялися; то чи не значно більше повинні підкоритися Батькові духів, щоб жити?
  • 10. Ті на короткий час карали нас, коли вважали це за потрібне; а цей - для нашої користи, щоб ми стали учасниками його святости.
  • 11. Бо кожна кара нинішнього часу не вважається радістю, але смутком; згодом же ті, що навчені нею, дістають мирний плід справедливости.
  • 12. Тому випростайте опущені руки й ослаблені коліна,
  • 13. і стежки для ваших ніг зробіть прямими, щоб кульгаве не збочило, але щоб виправилося.
  • 14. Майте мир з усіма і святість, без яких ніхто не побачить Господа.
  • 15. Пильнуйте, щоб ніхто не був позбавлений Божої ласки. Щоб у когось не виріс гіркий корінь та щоб не наробив прикрощів, і ним щоб багато хто не опоганився.
  • 16. Щоб не був хто блудником або нечестивцем, як Ісав, що за одну їжу віддав своє першорідство.
  • 17. Бо ж знайте, що й тоді, як забажав був успадкувати благословення, - був відкинений, бо не знайшов можливости покаятися, хоч слізно його шукав.
  • 18. Бо ви не приступили [до гори], до якої можна доторкнутися, та до палаючого вогню, і хмари, і темряви, і бурі,
  • 19. і звука сурми, і голосу слів, від якого ті, що чули, відмовилися, щоб більше не мовилося до них слово,
  • 20. бо не терпіли того, хто наказував: Коли й звірина доторкнеться до гори, буде побита камінням.
  • 21. І таким страшним було те видіння, що Мойсей сказав: Я жахаюся і тремчу.
  • 22. Але ви приступили до гори Сіон, до міста живого Бога, до небесного Єрусалима, до десятків тисяч ангелів,
  • 23. і торжество собору первістків, записаних на небі, до судді всіх - Бога, і до духів праведників, і досконалих,
  • 24. і до посередника Нового Завіту - Ісуса, і до крови очищення, що краще промовляє від Авелевої.
  • 25. Пильнуйте, - не зрікайтеся того, хто говорить. Бо як не повтікали вони, що зреклися того, хто пророкував на землі, тим більше ми, коли зрікаємося того, хто з неба,
  • 26. і голос якого тоді захитав землю, і який тепер обіцяв кажучи: Ще раз я струсону не тільки землею, але й небом?
  • 27. Оце ще раз означає заміну похитаного як такого, що створене, - аби залишилося тільки непохитне.
  • 28. Тому одержуючи непохитне царство, маємо ласку, якою шанобливо служимо Богові - з побожністю і страхом.
  • 29. Бо наш Бог - це нищівний вогонь.

1.Посему и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей,
свергнем с себя всякое бремя и запинающий нас грех
и с терпением будем проходить предлежащее нам поприще,

2.взирая на начальника и совершителя веры Иисуса,
Который, вместо предлежавшей Ему радости, претерпел крест,
пренебрегши посрамление, и воссел одесную престола Божия.

3.Помыслите о Претерпевшем такое над Собою поругание от грешников,
чтобы вам не изнемочь и не ослабеть душами вашими.

4.Вы еще не до крови сражались, подвизаясь против греха,

5.и забыли утешение, которое предлагается вам, как сынам:
сын мой!
не пренебрегай наказания Господня, и не унывай,
когда Он обличает тебя.

6.Ибо Господь, кого любит, того наказывает;
бьет же всякого сына, которого принимает.

7.Если вы терпите наказание,
то Бог поступает с вами, как с сынами.
Ибо есть ли какой сын, которого бы не наказывал отец?

8.Если же остаетесь без наказания, которое всем обще,
то вы незаконные дети, а не сыны.

9.Притом, если мы,
будучи наказываемы плотскими родителями нашими, боялись их,
то не гораздо ли более должны покориться Отцу духов,
чтобы жить?

10.Те наказывали нас по своему произволу для немногих дней;
а Сей — для пользы,
чтобы нам иметь участие в святости Его.

11.Всякое наказание в настоящее время
кажется не радостью, а печалью;
но после наученным
через него доставляет мирный плод праведности.

12.Итак укрепите опустившиеся руки и ослабевшие колени

13.и ходите прямо ногами вашими,
дабы хромлющее не совратилось, а лучше исправилось.

14.Старайтесь иметь мир со всеми и святость,
без которой никто не увидит Господа.

15.Наблюдайте, чтобы кто не лишился благодати Божией;
чтобы какой горький корень, возникнув, не причинил вреда,
и чтобы им не осквернились многие;

16.чтобы не было между вами какого блудника, или нечестивца,
который бы, как Исав,
за одну снедь отказался от своего первородства.

17.Ибо вы знаете, что после того
он, желая наследовать благословение, был отвержен;
не мог переменить мыслей отца,
хотя и просил о том со слезами.

18.Вы приступили не к горе, осязаемой и пылающей огнем,
не ко тьме и мраку и буре,

19.не к трубному звуку и гласу глаголов, который слышавшие просили,
чтобы к ним более не было продолжаемо слово,

20.ибо они не могли стерпеть того, что заповедуемо было:
если и зверь прикоснется к горе, будет побит камнями
(или поражен стрелою);

21.и столь ужасно было это видение,
что и Моисей сказал: «я в страхе и трепете».

22.Но вы приступили к горе Сиону и ко граду Бога живаго,
к небесному Иерусалиму и тьмам Ангелов,

23.к торжествующему собору
и церкви первенцев, написанных на небесах,
и к Судии всех Богу,
и к духам праведников, достигших совершенства,

24.и к Ходатаю нового завета Иисусу,
и к Крови кропления, говорящей лучше, нежели Авелева.

25.Смотрите, не отвратитесь и вы от говорящего.
Если те, не послушав глаголавшего на земле,
не избегли наказания,
то тем более не избежим мы,
если отвратимся от Глаголющего с небес,

26.Которого глас тогда поколебал землю,
и Который ныне дал такое обещание:
еще раз поколеблю не только землю, но и небо.

27.Слова: «еще раз»
означают изменение колеблемого, как сотворенного,
чтобы пребыло непоколебимое.

28.Итак мы, приемля царство непоколебимое,
будем хранить благодать,
которою будем служить благоугодно Богу,
с благоговением и страхом,

29.потому что Бог наш есть огнь поядающий.