Глава 7

  • 1. Сей бо Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога вишнього, що зустрів Авраама, як вертавсь він з побоїща царів, і благословив його;
  • 2. котрому й десятину з усього віддїлив Авраам (перше ж оце перекладом зветь ся цар правди, а потім і цар Салимський, чи то цар впокою),
  • 3. без батька, без матери, без родоводу, нї почину днїв, нї конця життя не маючи, уподоблений же Сину Божому, пробуває священиком вічно.
  • 4. Дивіте ся ж, який великий той, кому і десятину дав Авраам патриярх із вибраного.
  • 5. Тай ті із синів Левіїних, що приймають сьвященство, мають заповідь брати десятину з народу по закону, се єсть із браття свого, хоч і з чересел Авраамових вийшло воно.
  • 6. Той же, хто не виводить роду свого від них, узяв десятину з Авраама, і маючого обітницю благословив.
  • 7. Без усякого ж перечення менше від більшого благословляєть ся.
  • 8. І тут беруть десятини люде, що мруть, а там - той, про кого сьвідчить ся, що він живе.
  • 9. І, щоб так сказати, через Авраама взята десятина і з Левія, що бере десятини.
  • 10. Ще бо в череслах отецьких був, як зустрів його Мелхиседек.
  • 11. Коли ж звершеннє було через Левійське сьвященство (бо під ним люде озаконені стались), то яка ж іще потреба иншому встати сьвященикові по чину Мелхиседековому, а не по чину Аароновому звати ся?
  • 12. Коли бо переміняєть ся сьвященство, мусить конче і переміна закону бути.
  • 13. Про Кого бо се говорить ся, з иншого колїна був, з котрого нїхто не приступав до жертівнї.
  • 14. Явно бо, що з колїна Юдового вийшов Господь наш, а про се колїно Мойсей об сьвященстві нїчого не сказав.
  • 15. І більше ще явно, що по подобию Мелхиседековому встає инший сьвященик,
  • 16. котрий не по закону заповідї тїлесної постав, а по силї життя незотлїнного.
  • 17. Сьвідкує бо: "Що Ти єси сьвященик по вік по чину Мелхиседековому."
  • 18. Стало ся ж знищеннє попередньої заповідї за її неміць і невжиточність.
  • 19. Нїчого бо не звершив закон, а приведене лучче впованнє, котрим наближуємось до Бога.
  • 20. І на скілько воно не без клятьби,
  • 21. (ті бо сьвященики без клятьби ставали, а Сей з клятьбою через Того, хто глаголав до Него: "Кляв ся Господь, і не розкаяв ся: Ти єси сьвященик по вік, по чину Мелхиседековому")
  • 22. на стілько луччого завіту став ся порукою Ісус.
  • 23. І більш їх було сьвящениками, бо смерть боронила їм пробувати;
  • 24. сей же, через те, що пробуває по вік, непереходяче має сьвященство.
  • 25. Тим же і спасти може до кінця приходящих через Нього до Бога, будучи вічно жив, щоб посередникувати за них.
  • 26. Такого бо нам подобало (мати) Архиєрея, преподобного, безвинного, непорочного, відлученого від грішників і вищого небес,
  • 27. котрий не має по всї днї нужди, як архиєреї, перше за свої гріхи жертви приносити, а потім за людські: се бо зробив заразом, себе принїсши.
  • 28. Закон бо людей поставляє архиєреями, маючих немочі, слово ж клятьби, що послї закону, Сина на віки звершеного.