Глава 7

  • 1. Бо цей Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога Всевишнього, зустрів був Авраама, коли той повертався з бою з царями, і благословив його;
  • 2. і Авраам виділив йому десятину з усього; він насамперед означає цар справедливости; потім же - і цар Салимський, тобто цар миру, -
  • 3. без батька, без матері, без родоводу, який не має ні початку днів, ані кінця життя; він подібний до Божого Сина і залишається священиком назавжди.
  • 4. Бачите, яким великим є той, кому патріярх Авраам дав десятину найкращої здобичі!
  • 5. Ті з синів Левія, що одержують священство, мають заповідь за законом брати десятину з людей, тобто із своїх братів, хоч і вони з роду Авраама.
  • 6. А той, що не був з їхнього роду, взяв десятину від Авраама, і поблагословив того, що мав обітниці.
  • 7. Без жодної суперечки - менше благословляється більшим.
  • 8. І тут десятини одержують смертні люди, а там - той, про кого свідчать, що він живий.
  • 9. І, так би мовити, через Авраама й Левій, що бере десятини, дав десятину,
  • 10. бо ще не народився від батька, коли його зустрів Мелхиседек.
  • 11. Отже, якби досконалість була через левітське священство, - адже через нього народ одержав закон, - то навіщо треба було, щоб з'явився ще інший священик - за чином Мелхиседека, а не названий за чином Аарона?
  • 12. Це тому, що зі зміною священства, треба, щоб змінився і закон.
  • 13. Бо той, про кого йдеться, належав до іншого племени, з якого ніхто не мав участи в жертівнику.
  • 14. Відомо ж бо, що наш Господь походив з Юди, - а про це плем'я Мойсей нічого не говорив щодо священства.
  • 15. Це стає ще яснішим, коли за подобою Мелхиседека з'являється інший священик,
  • 16. який був таким не за законом тілесної заповіді, але за силою незнищенного життя.
  • 17. Бо свідчить: Ти священик навіки за чином Мелхиседека.
  • 18. Попередня заповідь скасовується через її немічність і некорисність;
  • 19. бо закон нічого не вдосконалив; зміна ж на кращу надію, якою ми наближаємося до Бога.
  • 20. І наскільки це не без клятви, - бо вони стали священиками без клятви,
  • 21. а цей з клятвою через того, хто до ного каже: Поклявся Господь і не розкається, що ти є священиком навіки [за чином Мелхиседека],
  • 22. настільки й Ісус став запорукою кращого заповіту.
  • 23. Тих священиків було багато, бо смерть не давала залишатися їм, -
  • 24. а цей, перебуваючи вічно, має священство нескінченне.
  • 25. Тому, будучи завжди живим, і може завжди спасати тих, що приходять до Бога через нього, щоб заступався за них.
  • 26. Отакого потрібно було нам архиєрея - святого, незлобивого, невинного, відділеного від грішників, вищого від неба;
  • 27. який не має потреби щодня, як архиєреї, приносити жертву спочатку за свої гріхи, а потім за гріхи народу. Бо він це зробив раз, принісши себе.
  • 28. Адже закон велів наставляти архиєреями людей, що мають неміч; а слово клятви, що після закону, поставило навіки досконалого сина.