- 1. Одного дня, як навчав народ у храмі й звіщав Добру Новину, приступили первосвященики і книжники з старшинами
- 2. і сказали так до нього: “Скажи нам, якою владою ти це робиш, або хто тобі дав владу цю?”
- 3. Він у відповідь сказав: “Я теж спитаю вас одне. Скажіть мені:
- 4. Йоанове хрищення було з неба чи від людей?”
- 5. А вони так міркували в собі: Якщо ми скажемо: З неба, - він спитає: Чому ж ви йому не повірили?
- 6. А як ми скажемо: Від людей, - увесь народ нас поб'є камінням, бо був певний, що Йоан пророк.
- 7. І відповіли: “Не знаємо, звідки (воно було).”
- 8. А Ісус сказав їм: “То й я вам не скажу, якою владою я це чиню.”
- 9. І він почав народові казати оцю притчу: “Один чоловік насадив був виноградник, винайняв його виноградарям і відійшов на довший час.
- 10. Та своєчасно послав він до виноградарів слугу, щоб ті дали йому частку з плодів виноградних; а виноградарі, побивши його, відіслали ні з чим.
- 11. І знов послав він другого слугу, та вони, й того побивши й обезчестивши, відпустили з порожніми руками.
- 12. Послав ще й третього, та вони й цього, тяжко поранивши, прогнали.
- 13. Сказав тоді власник виноградника: Що мені робити? Послати хібащо мого улюбленого сина? Може його пошанують?
- 14. Виноградарі ж, побачивши його, так почали міркувати між собою: Це спадкоємець, убиймо його, щоб спадщина нам дісталась.
- 15. І вивели його за виноградник і вбили. Що, отже, зробить їм власник виноградника?
- 16. Прийде і вигубить тих виноградарів, а виноградник дасть іншим.” Почувши це, вони сказали: “Нехай це не станеться!”
- 17. Ісус же глянув на них пильно й мовив: “Що, отже, значить оце написане: Камінь, що його відкинули будівничі, власне той став наріжним?
- 18. Кожний, хто впаде на той камінь, розіб'ється; на кого ж він впаде - роздавить.”
- 19. Первосвященики та книжники шукали зараз же накласти на нього руки, але боялися народу, бо зрозуміли, що проти них сказав цю притчу.
- 20. І назираючи за ним, вони послали підглядачів, що з себе праведних удавали, щоб його піймати на слові й видати начальству і владі намісника.
- 21. І ті спитали його: “Учителю, ми знаємо, що ти говориш і навчаєш правильно, і не дивишся на обличчя, але навчаєш Божої путі по правді.
- 22. Чи вільно нам давати кесареві податок, чи ні?”
- 23. Він же, побачивши їх лукавство, промовив до них:
- 24. “Покажіть мені динарій. Чий на ньому образ і напис?” Ті відповіли: “Кесарів.”
- 25. І він сказав їм: “Віддайте, отже, що кесареве - кесареві, а що Боже - Богові.”
- 26. І не могли піймати його перед людьми на слові та, дивувавшися його відповіді, замовкли.
- 27. Деякі з садукеїв, що кажуть, ніби нема воскресіння, приступили
- 28. й спитали його: “Учителю, Мойсей приписав нам: Коли чийсь брат, одружений, умре бездітним, нехай його брат візьме за себе його жінку й відродить потомство братові своєму.
- 29. Сім ото братів було. Перший узяв жінку й помер бездітним.
- 30. Потім другий,
- 31. і третій, і так семеро умерли, не зоставивши дітей по собі.
- 32. Врешті, померла й жінка.
- 33. Жінка та, отже, при воскресінні, кому буде за жінку, бож семеро мали її за жінку.”
- 34. Ісус відповів їм: “Сини цього світу женяться і виходять заміж.
- 35. Ті ж, що будуть достойні осягнути того віку й воскресіння з мертвих, не женяться і не виходять заміж;
- 36. бо й вмерти вже не можуть, тому що, до ангелів подібні, вони - сини Божі, бувши синами воскресіння.
- 37. А що мертві воскресають, - це й Мойсей при кущі дав був зрозуміти, де він назвав Господа Богом Авраама, Богом Ісаака й Богом Якова.
- 38. Бог же не є Бог мертвих, але живих, усі бо живуть для нього.”
- 39. Деякі з книжників, озвавшися, заговорили: “Учителю, ти добре сказав.”
- 40. І не насмілювались вони більше ні про що його питати.
- 41. І тоді він до них промовив: “Як же це кажуть, що Христос син Давида?
- 42. Бож сам Давид у книзі Псалмів мовить: Господь сказав Владиці моєму: Сиди праворуч мене,
- 43. поки я не покладу твоїх ворогів підніжком тобі під ноги.
- 44. Давид, отже, зве його Господом. Як же він може бути його сином?”
- 45. І коли ввесь народ слухав, він сказав своїм учням: “Остерігайтеся книжників,
- 46. що ходять залюбки в довгих шатах, люблять вітання на майданах, перші сидження в синагогах та перші місця на бенкетах;
- 47. що поїдають доми вдовиць і довго моляться для виду - вони приймуть строгіше осудження.”
Ничего нет для сопоставления.