Глава 13

  • 1. І сказав Господь до Мойсея і Аарона, кажучи:
  • 2. Якщо якійсь людині буде в скірі тіла її струп, ясновидний знак, і буде в скірі її тіла хворобливе місце прокази, і приведеться до Аарона священика чи до одного з його синів священиків.
  • 3. І погляне священик на хворобливе місце в скірі його тіла, і волос в хворобливому місці змінився на білий, і вигляд хворобливого місця нижче скіри тіла, хворобливе місце є проказою. І погляне священик і проголосить його нечистим.
  • 4. Якщо ж проказа, яка в скірі тіла біла, і вид її не нижчий від скіри, і її волос не змінився в білий волос, він же є темний, і відлучить священик хворобливе місце на сім днів.
  • 5. І погляне священик на хворобливе місце сьомого дня, і ось хворобливе місце остається перед ним, не змінилося хворобливе місце в скірі і відлучить його священик вдруге на сім днів.
  • 6. І погляне на нього священик сьомого дня вдруге, і ось хворобливе місце темне не змінилося хворобливе місце в скірі, і очистить його священик. Бо це знак. І, виправши одіж, чистим буде.
  • 7. Якщо ж, міняючи, змінить вигляд в скірі після того, як оглянув його священик, щоб очистити його, і покажеться вдруге священикові.
  • 8. І огляне його священик, і ось змінився вид в скірі, і священик проголосить його нечистим; це проказа.
  • 9. І якщо хворобливе місце в людині буде проказою, і прийде до священика,
  • 10. і погляне священик, і ось білий струп в тілі, і він змінив волос на білий, і здорове живе мясо в струпі,
  • 11. це стара проказа. Вона в скірі тіла, і священик проголосить його нечистим і відлучить його, бо він нечистий.
  • 12. Якщо ж процвітаючи зацвите проказа в скірі, і проказа покриє всю скіру хворого місця з голови до ніг куди не гляне священик,
  • 13. і побачить священик, і ось проказа покрила всю скіру тіла, і священик очистить його хворобливе місце, бо ввесь став білий, чистим є.
  • 14. І в той лиш день коли зявиться в ньому живе тіло нечистим проголоситься.
  • 15. І погляне священик на здорове тіло, і проголосить його здорове тіло нечистим, бо нечистим є, це проказа.
  • 16. Якщо ж обновиться здорове тіло і зміниться на біле, і прийде до священика,
  • 17. і погляне священик, і ось хворобливе місце змінилося в біле, і священик очистить хворобливе місце, він чистий.
  • 18. І якщо його тіло в скірі стане струпом, і здоровим буде,
  • 19. і буде на місці струпа біла пухлина чи проказа, що біліє чи червоніє, і покажеться священикові.
  • 20. І побачить священик і ось вид нижче скіри, і його волос змінився на білий, і священик проголосить його нечистим, це проказа в струпі зацвила.
  • 21. Якщо ж священик погляне, і ось немає в ньому білого волоска, і не є нижчим від скіри тіла, і він є темний, і священик відлучить його на сім днів.
  • 22. Якщо ж розходячись розійдеться в скірі, і священик проголосить його нечистим, хворобливе місце є проказою, в струпі зацвило.
  • 23. Якщо ж проказа остається в границях і не розходиться, це струп пухлини, і священик його очистить.
  • 24. І якщо буде тіло в його скірі запаленим, і буде в його скірі оздоровлення від запалення білою проказою чи біла, що чероніється чи біліється,
  • 25. і огляне його священик, і ось білий волос змінився на блещачий, і його вид нижчий від скіри, це проказа, в запаленні процвило. І священик проголосить його нечистим, хворобливе місце це проказа.
  • 26. Якщо ж погляне священик, і ось немає в місці, що біля волоска білого, і не буде нижчим від скіри, він же темний, і відлучить його священик на сім днів.
  • 27. І огляне його священик сьомого дня. Якщо ж, розходячись, розходиться в скірі, і священик проголосить його нечистим. Хворобливе місце це проказа, в струпі зацвила.
  • 28. Якщо ж в границях останеться біле місце і не розійшлося в скірі, а він темним буде, це струп запалення, і священик очистить його, бо це знак запалення.
  • 29. І якщо в чоловікові і жінці буде в них хворобливе місце прокази на голові, чи на бороді,
  • 30. і побачить священик хворобливе місце, і ось його вид нижче скіри, в ньому ж тонкий волосок, що жовтіє, і священик проголосить його нечистим. Це пархи, проказа голови, чи проказа бороди.
  • 31. І якщо священик огляне хворобливе місце пархів, і ось вид не нижчий скіри, і волосок в ньому не є жовтуватим, і відлучить священик хворобливе місце пархів на сім днів.
  • 32. І священик огляне хворобливе місце сьомого дня, і ось не розійшлися пархи, і не має в ньому волоска, що жовтіється, і вид пархів не є нижчим від скіри,
  • 33. і оголить скіру, а пархи не обстриже, і священик відлучить пархи вдруге на сім днів.
  • 34. І священик огляне пархи сьомого дня, і ось пархи не розійшлися в скірі після її обстриження, і вид пархів не є нижчим від скіри, і священик очистить його. І, виправши одіж, буде чистим.
  • 35. Якщо ж, розходячись, розходяться пархи в скірі після того, як його очищено,
  • 36. і подивиться священик, і ось пархи розійшлися в скірі, священик не дивитиметься за жовтим волоском, бо він нечистим є.
  • 37. Якщо ж напереді пархи остануть в границях і виріс в них чорний волос, пархи виздоровіли, він є чистим, і священик його очистить.
  • 38. І якщо в чоловіка чи жінки будуть в скірі їхнього тіла ясні місця, що блещачись біліються,
  • 39. і священик погляне, і ось в скірі його тіла ясні місця, що блещачись біліються, це лишай, він чистий. Процвів в скірі його тіла, він чистий.
  • 40. Якщо ж кому облисіє його голова, він лисий, він чистий.
  • 41. Якщо ж з переду облисіє його голова, він лисий з переду, він чистий.
  • 42. Якщо ж буде в його лисині чи в його лисині з переду біле хворе місце, що червоніє, це проказа, що процвітає на його лисині чи на його лисині з переду.
  • 43. І огляне його священик, і ось вид хворого місця білий, що червоніється, на його лисині чи на його лисині з переду на вид прокази в скірі його тіла,
  • 44. людина є прокаженою. Священик проголосить його нечистим нечистотою, на його голові його хворе місце.
  • 45. І прокажений, на якому є хворе місце, хай свою одіж має розперезеною і свою голову непокритою, і при його устах покриття і назветься нечистим.
  • 46. Всі дні, в яких на ньому буде хворе місце, будучи нечистим, нечистим буде. Відлученим сидітиме, поза табором буде йому перебування.
  • 47. І одіж, якщо буде в ній хворе місце прокази, в вовняній одежі, чи в сукняній одежі,
  • 48. чи в прямовистій, чи в поземній нитці, чи в лняних чи в вовняних, чи в скірі, чи в будь чому з скіри,
  • 49. і хворе місце буде зеленіти чи червоніти в скірі, чи в одежі, чи в прямовистій, чи в поземній нитці, чи в усякій посудині зробленій зі скіри, це хворе місце прокази, і покаже священикові.
  • 50. І побачить священик хворе місце, і священик відлучить хворе місце на сім днів.
  • 51. І священик побачить хворе місце сьомого дня. Якщо ж хворе місце розходиться в одежі, чи в прямовистій, чи в поземній нитці, чи в скірі в усім, що лиш зроблене зі скіри, хворе місце поправді є проказою, нечистим є.
  • 52. Спалить одіж, чи прямовисту чи поземну нитку, в вовняному, чи в льняному, чи в усякім скірянім посуді, в якому лиш буде в ньому хворе місце, бо поправді це проказа, в огні спалиться.
  • 53. Якщо ж священик погляне, і хворе місце не розходиться в одежі, чи в прямовистій, чи в поземній нитці, чи в усякому скіряному посуді,
  • 54. і прикаже священик і випере те, на чому є на ньому хворе місце, і священик вдруге відлучить хворе місце на сім днів.
  • 55. І священик огляне хворе місце після випрання, і воно - хворе місце не змінило вигляд, і хворе місце не розходиться, нечистим є, в огні буде спалене; закріпилося воно в одежі, чи в прямовистій, чи в поземній нитці.
  • 56. І якщо священик огляне, і хворе місце буде темним після того, як його випрано, вирве його з одежі, чи зі скіри, чи з прямовистої чи з поземної нитки.
  • 57. Якщо ж появиться знову в одежі, чи в прямовистій чи в поземній нитці, чи в усякому скіряному посуді, це проказа, що розквітла. В огні спалиться те, в чому є хворе місце.
  • 58. І одіж, чи прямовиста чи поземна нитка, чи всякий скіряний посуд, який випереться і відійде від нього хворе місце, і вдруге випереться і буде чистим.
  • 59. Це закон хворого місця прокази одежі шерстяної, чи сукняної, чи прямовистої чи поземної нитки, чи всякого скіряного посуду, щоб його очистити, чи проголосити його нечистим.