Глава 11

  • 1. Отож я питаю: Чи ж Бог відкинув народа Свого? Зовсім ні! Бо й я ізраїльтянин, із насіння Авраамового, Веніяминового племени.
  • 2. Не відкинув Бог народа Свого, що його перше знав. Чи ви не знаєте, що говорить Писання, де про Іллю, як він скаржиться Богові на Ізраїля, кажучи:
  • 3. Господи, вони повбивали пророків Твоїх, і Твої жертівники поруйнували, і лишився я сам, і шукають моєї душі.
  • 4. Та що каже йому Божа відповідь: Я для Себе зоставив сім тисяч мужа, що перед Ваалом колін не схилили.
  • 5. Також і теперішнього часу залишився останок за вибором благодаті.
  • 6. А коли за благодаттю, то не з учинків, інакше благодать не була б благодаттю. А коли з учинків, то це більше не благодать, інакше вчинок не є вже вчинок.
  • 7. Що ж? Чого Ізраїль шукає, того не одержав, та одержали вибрані, а останні затверділи,
  • 8. як написано: Бог дав їм духа засипання, очі, щоб не бачили, і вуха, щоб не чули, аж до сьогоднішнього дня.
  • 9. А Давид каже: Нехай станеться стіл їхній за сітку й за пастку, і на спокусу, та їм на заплату;
  • 10. нехай потемніють їхні очі, щоб не бачили, хай назавжди зігнеться хребет їхній!
  • 11. Тож питаю: Чи ж спіткнулись вони, щоб упасти? Зовсім ні! Але з їхнього занепаду спасіння поганам, щоб викликати заздрість у них.
  • 12. А коли їхній занепад багатство для світу, а їхнє упокорення багатство поганам, скільки ж більш повнота їхня?
  • 13. Кажу бо я вам, поганам: через те, що я апостол поганів, я хвалю свою службу,
  • 14. може як викличу заздрість у своїх за тілом, і спасу декого з них.
  • 15. Коли ж відкинення їх то примирення світу, то що їхнє прийняття, як не життя з мертвих?
  • 16. А коли святий первісток, то й тісто святе; а коли святий корінь, то й віття святе.
  • 17. Коли ж деякі з галузок відломилися, а ти, бувши дике оливне дерево, прищепився між них і став спільником товщу оливного кореня,
  • 18. то не вихваляйся перед галузками; а коли вихваляєшся, то знай, що не ти носиш кореня, але корінь тебе.
  • 19. Отже скажеш: Галузки відломилися, щоб я прищепився.
  • 20. Добре. Вони відломились невірством, а ти тримаєшся вірою; не величайся, але бійся.
  • 21. Бо коли Бог природних галузок не пожалував, то Він і тебе не пожалує!
  • 22. Отже, бач добрість і суворість Божу, на відпалих суворість, а на тебе добрість Божа, коли перебудеш у добрості, коли ж ні, то й ти будеш відтятий.
  • 23. Та й вони, коли не зостануться в невірстві, прищепляться, бо має Бог силу їх знов прищепити.
  • 24. Бо коли ти відтятий з оливки, дикої з природи, і проти природи защеплений до доброї оливки, то скільки ж більше ті, що природні, прищепляться до своєї власної оливки?
  • 25. Бо не хочу я, браття, щоб ви не знали цієї таємниці, щоб не були ви високої думки про себе, що жорстокість сталась Ізраїлеві почасти, аж поки не ввійде повне число поган,
  • 26. і так увесь Ізраїль спасеться, як написано: Прийде з Сіону Спаситель, і відверне безбожність від Якова,
  • 27. і це заповіт їм від Мене, коли відійму гріхи їхні!
  • 28. Тож вони за Євангелією вороги ради вас, а за вибором улюблені ради отців.
  • 29. Бо дари й покликання Божі невідмінні.
  • 30. Бо як і ви були колись неслухняні Богові, а тепер помилувані через їхній непослух,
  • 31. так і вони тепер спротивились для помилування вас, щоб і самі були помилувані.
  • 32. Бо замкнув Бог усіх у непослух, щоб помилувати всіх.
  • 33. О глибино багатства, і премудрости, і знання Божого! Які недовідомі присуди Його, і недосліджені дороги Його!
  • 34. Бо хто розум Господній пізнав? Або хто був дорадник Йому?
  • 35. Або хто давніш Йому дав, і йому буде віддано?
  • 36. Бо все з Нього, через Нього і для Нього! Йому слава навіки. Амінь.