Глава 3

  • 1. Отож, які переваги мають юдеї, або яка користь від обрізання?
  • 2. Великі - з кожного погляду. Насамперед їм були довірені слова Божі.
  • 3. Що з того, коли деякі не увірували, - хіба їхнє невірство знищить Божу вірність?
  • 4. Зовсім ні. Адже Бог правдивий, а кожна людина - облудна, як написано: Щоб ти був виправданий у твоїх словах - і переможеш, коли судитимешся.
  • 5. А коли наша несправедливість виявляє Божу праведність, то що на це скажемо? Чи несправедливий Бог, коли виявляє гнів? Це так по-людському кажу.
  • 6. Але воно не так. Як же судитиме Бог увесь світ?
  • 7. Бо коли правда Божа підноситься моєю неправдою на його славу, то за що мене мають судити як грішника?
  • 8. Чи не так, як ото деякі нас ганьблять, наговорюючи, ніби ми кажемо: Робімо зло, щоб вийшло [нам] на добро? Праведний осуд на таких!
  • 9. То що ж? Чи маємо перевагу? Цілковито ні! Ми вже раніше довели, що як юдеї, так і греки - усі є під гріхом,
  • 10. як ото написано: Нема праведного жодного,
  • 11. нема тямущого, нема того, хто шукає Бога.
  • 12. Всі збилися з дороги, стали непотрібними; нема того, хто чинить добро, нема жодного.
  • 13. Їхнє горло - то гроб відкритий; своїми язиками кажуть неправду; отрута зміїна на їхніх губах.
  • 14. Їхні вуста повні прокляття та гіркоти;
  • 15. їхні ноги швидкі, щоб проливати кров;
  • 16. на їхніх дорогах - руїни й нещастя;
  • 17. а шляхи миру їм не відомі.
  • 18. Нема Божого страху перед їхніми очима.
  • 19. Знаємо, що коли говорить закон, він говорить до тих, що перебувають під законом, аби замкнулися всякі вуста, а весь світ був винним перед Богом.
  • 20. Бо жодне тіло не виправдається ділами закону, - адже ж через закон пізнається гріх!
  • 21. Нині ж - уже без закону - з'явилася Божа справедливість, про яку свідчать закон і пророки.
  • 22. А правда Божа - через віру в Ісуса Христа - в усіх [і на всіх], хто вірує. Адже нема різниці,
  • 23. бо всі згрішили й позбавлені Божої слави,
  • 24. але виправдуються даром, його ласкою, через відкуплення, що в Ісусі Христі.
  • 25. Його Бог дав як жертву примирення в його крові, через віру, щоб виявити свою праведність для відпущення раніше вчинених гріхів;
  • 26. у Божому довготерпінні, щоб виявити свою справедливість у теперішній час, щоб бути справедливим і виправдає того, хто вірить в Ісуса.
  • 27. Отже, де те, чим хвалитися? Воно виключене! Яким законом? Ділами? Ні, лишень законом віри!
  • 28. Бо вважаємо, що людина виправдується вірою без діл закону.
  • 29. Хіба Бог тільки для юдеїв, а для поган - ні? Так, він і для поган,
  • 30. бо Бог є один, який виправдує обрізаних - згідно з вірою і необрізаних - через віру.
  • 31. Тож чи знищуємо закон вірою? Аж ніяк ні, - ми стверджуємо закон.