Глава 11

  • 1. Отож питаю: Чи не відкинув Бог народ свій? Ніколи в світі! Бо і я ізраїльтянин, з роду Авраама, з коліна Веніямина.
  • 2. Бог не відкинув свого народу, що його наперед вибрав. Чи ж ви не знаєте, що Письмо про Іллю говорить, коли він скаржиться до Бога на Ізраїля?
  • 3. «Господи! Пророків твоїх повбивали і жертовники твої поруйнували, лишився тільки я один, і шукають душі моєї.»
  • 4. І що ж йому відповідає віще слово Боже? «Зоставив я собі сім тисяч чоловік, що перед Ваалом коліна не схилили.»
  • 5. Отак і нині є останок, вибраний за благодаттю.
  • 6. Коли ж за благодаттю, то не за діла; інакше благодать не була б благодаттю.
  • 7. Що ж? Чого Ізраїль шукав, того не осягнув, вибрані ж осягнули. А решта затверділи,
  • 8. як написано: «Бог дав їм аж по нинішній день дух приголомшення, очі, щоб не бачили, і вуха, щоб не чули.»
  • 9. А Давид каже: Нехай їхній стіл сильцем їм буде, пасткою: їм на падіння та на заплату.
  • 10. Нехай їхні очі потемніють, щоб не бачили, а їхній хребет зігнеться назавжди.»
  • 11. Отож питаю: Хіба вони спотикнулися, щоб упасти? Ні, зовсім ні! Але їхнє падіння стало для поган спасінням, щоб викликати їхню заздрість.
  • 12. А коли їхнє падіння це багатство для світу і коли їхній занепад це для поган багатство, то скільки більше повнота їх?
  • 13. Я ж кажу вам, погани, - оскільки я апостол поган, то величатиму моє служіння, -
  • 14. надіючись, що, може, мені якось пощастить розбудити заздрість своїх, споріднених тілом і декого з них спасти.
  • 15. Бо коли їхнє відкинення - примирення для світу, то що буде їхнє прийняття, як не життя з мертвих?
  • 16. І коли первісток святий, то й тіло; і коли святий корінь, то святе й галуззя.
  • 17. Коли ж деякі з галузок відламалися, а ти, будучи дичкою оливною, защеплений був між них і став співучасником кореня та оливкового соку,
  • 18. то не вихваляйся перед галуззям. А коли вихваляєшся, то знай, що не ти носиш корінь, а корінь тебе.
  • 19. Ти скажеш: «Гілля відчахнуто, щоб мене нащепити.»
  • 20. Добре. Вони відламалися за невіру, а ти стоїш завдяки вірі. Тож не несися високо, а бійся!
  • 21. Бо коли Бог не пощадив природного галуззя, то може й тебе не пощадити.
  • 22. Тож май на увазі доброту і суворість Божу: на відпалих суворість, а на тебе доброта Божа, коли перебудеш у доброті; а коли ні, то й ти будеш відтятий.
  • 23. Та й вони, як не зостануться в невірі, будуть прищеплені, бо Бог має силу їх знову прищепити.
  • 24. Бо коли ти, відтятий від дикої з природи оливки, проти природи був прищеплений до доброї оливки, то скільки більше ті, що за природою будуть защеплені на власній оливці?
  • 25. Не хочу бо, брати, щоб ви не відали цієї тайни - щоб не були самі в собі велемудрі, - що засліплення спало частинно на Ізраїля, поки не ввійдуть погани повнотою;
  • 26. і так увесь Ізраїль спасеться, як написано: «Прийде з Сіону Визволитель, відверне від Якова безбожність.
  • 27. Такий буде завіт мій з ними, як відпущу гріхи їхні.»
  • 28. З огляду на Євангелію, вони через вас вороги; а з огляду на вибір Божий, вони улюблені заради батьків,
  • 29. бо дари Божі і покликання незмінні.
  • 30. Як ви колись були неслухняні Богові, а тепер помилувані через їхній непослух,
  • 31. так і вони тепер, через милосердя, якого ви зазнали, стали неслухняні, щоб і вони тепер зазнали милосердя.
  • 32. Бо Бог замкнув усіх у непослух, щоб усіх помилувати.
  • 33. О глибино багатства, мудрости і знання Божого! Які незбагненні його постанови і недослідимі його дороги!
  • 34. Хто бо коли зрозумів думку Господню? Хто був його дорадником?
  • 35. Або хто дав йому наперед, щоб воно знову було йому віддане?
  • 36. Все бо від нього, через нього і для нього. Йому слава навіки. Амінь.