Глава 7

  • 1. Зібралися до нього фарисеї та деякі з книжників, що прийшли з Єрусалима.
  • 2. Помітили, що деякі з Його учнів їли хліб нечистими, тобто немитими, руками.
  • 3. Бо фарисеї і всі юдеї не їдять, якщо добре не вимиють рук, як то заповідали їхні предки;
  • 4. повернувшись із торгу, поки не обмиються, не їдять. Є й багато чого іншого, що вони прийняли: миття чашок, глечиків, мідного посуду, ліжок.
  • 5. Питають Його фарисеї і книжники: Чому твої учні не тримаються традицій предків і немитими руками їдять хліб?
  • 6. Він сказав їм: Добре Ісая пророкував про вас, лицемірів, як написано: Цей нарід устами мене шанує, а серце його далеке від мене; даремно ж
  • 7. шанують мене, навчаючи наук людських заповідей.
  • 8. Залишивши Божу заповідь, ви тримаєтесь людських передань: [миєте глечики й чашки й робите багато такого іншого.]
  • 9. Говорив їм: Хитро-мудро відкидаєте ви Божу заповідь, аби лишень зберегти передання ваші.
  • 10. Мойсей сказав: Шануй свого батька і свою матір; іще: Хто проклинає батька або матір, хай помре смертю.
  • 11. Ви ж кажете: Якщо хто скаже батькові або матері: це корван, тобто дар, те, що ви мали б одержати від мене;
  • 12. то вже після цього дозволяється нічого не робити для батька чи для матері,
  • 13. переступаєте Боже слово - отим вашим переданням, яке ви ж і встановили. І робите багато інших подібних речей.
  • 14. Знову покликав людей та казав їм: Послухайте мене всі і зрозумійте.
  • 15. Нічого немає поза людиною, що входило б у неї і робило б її нечистою; але те, що виходить з неї, - оте людину й опоганює.
  • 16. [Якщо хто має вуха, хай слухає.]
  • 17. І коли від люду ввійшов він до оселі, то учні запитали Його про притчу.
  • 18. Каже їм: Невже й ви такі некмітливі? Чи не розумієте, що все, що ззовні входить у людину, не може зробити її нечистою,
  • 19. бо воно не йде до серця, а в живіт, потім виходить, очищуючи всяку їжу?
  • 20. Казав ще: Що виходить від людини, те її робить нечистою.
  • 21. З середини, з людського серця виходять злі думки, перелюби, розпуста, вбивства,
  • 22. крадіжки, захланність, лукавства, омана, безсоромність, заздрість, огуда, гордощі, безглуздя.
  • 23. Усе це зло з середини виходить і людину опоганює.
  • 24. Підвівшись, пішов звідти в землі Тирські [і Сидонські]. Увійшов до хати; не хотів, щоб хтось довідався, але не зміг утаїтися.
  • 25. Щойно почула про нього жінка, дочка якої мала нечистого духа, прийшла й припала до Його ніг;
  • 26. жінка була поганської віри, родом сирофінікійка; благала Його, щоб вигнав біса з її дочки.
  • 27. Сказав їй: Нехай спочатку наситяться діти, бо негаразд відібрати хліб у дітей і кинути щенятам.
  • 28. А вона у відповідь каже Йому: Господи, але ж і щенята під столом їдять кришки від дітей.
  • 29. Сказав їй: За це слово іди, біс уже вийшов з твоєї дочки.
  • 30. Коли вона прийшла додому, то побачила, що біс вийшов з дочки і та лежала на ліжку.
  • 31. Залишивши околиці Тира й Сидона, знову прийшов до Галилейського моря в околиці Десятимістя.
  • 32. Приводять до нього глухого й німого, просять Його, щоб поклав на нього руку.
  • 33. Відвівши його набік від юрби, поклав свої пальці в вуха його і, плюнувши, доторкнувся до його язика;
  • 34. поглянувши на небо, зідхнув та й каже йому: Еффата, тобто: Відкрийся.
  • 35. Вмить відкрилися його вуха, і спав параліч з його язика - і заговорив правильно.
  • 36. Наказав, щоб нікому про це не говорили. Та чим більше забороняв, тим більше вони розголошували.
  • 37. І надзвичайно дивувалися, кажучи: Усе добре робить - глухим дає слух, німим - мову.