< предыдущая глава   следующая глава >
Глава 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76

Глава 51

  • Закрыть сопоставления
  • 1. хору. Псалом. Давида,
  • 2. увійшов пророк Натан до нього, після того, як був він з Ветсавією.
  • 3. Помилуй м'я, Боже, з милости твоєї; з великого милосердя твого зітри мої провини.
  • 4. Обмий мене повнотою від вини моєї, очисть мене від гріха мого.
  • 5. Провини бо мої я знаю, і гріх мій завжди передо мною.
  • 6. Тобі, тобі єдиному, згрішив я, і зло на очах твоїх учинив я, щоб ти у вироку твоїм був оправданий і правий, коли будеш судити.
  • 7. Я ж у беззаконні народився, й у гріху зачала мене моя мати.
  • 8. Ти любиш правду в серці і в глибині душі мудрости мене навчаєш.
  • 9. Окропи мене іссопом, і я буду чистий, обмий мене, і я над сніг буду біліший.
  • 10. Дай мені відчути радість і веселість, нехай радіють кості, які ти покрушив.
  • 11. Відверни лице твоє від гріхів моїх і зітри усі мої провини.
  • 12. Серце чисте створи мені, а Боже, і дух потужний віднови в нутрі моїм.
  • 13. Не відкидай мене від обличчя твого, духа твого святого не відбирай від мене.
  • 14. Поверни мені радість спасіння твого і зміцни мене духом благородним,
  • 15. щоб доріг твоїх навчив я беззаконних, і грішники щоб навернулися до тебе.
  • 16. Визволь мене від кровопролиття, Боже, Боже мій, Спасе, і язик мій буде радуватись твоїм милосердям.
  • 17. Господи, відчини губи мої, і уста мої возвістять хвалу твою.
  • 18. Ти бо не любиш жертви, і всепалення, коли б я й дав, ти не хочеш.
  • 19. Жертви Богові - дух сокрушенний: серцем сокрушенним і смиренним ти, Боже, не нехтуєш.
  • 20. Щасти Сіонові, о Боже, твоєю благою волею, і відбудуй єрусалимські мури.
  • 21. Тоді приймеш прихильно законні жертви, приносини й всепальні жертви; тоді принесуть телят на твій жертовник.

2-3.- Донос Доика Саулу Давид называет злодейством потому, что он имел целью завинить Ахимелеха в оказании Давиду помощи, как врагу своего царя, т. е. в сочувствии мятежнику и соучастии с последним. В этом случае он намеренно ложно истолковал поступок Ахимелеха, который не знал истории настоящего бегства Давида и если оказал ему участие, то руководился священным обычаем гостеприимства, а не злодейским умыслом против своего царя; донос Доика, как губивший невинного, был злодейством. - "Милость Божия всегда со мною". Давид верит, что Господь не оставит его своей защитой и донос Доика, рассчитанный на то, чтобы повредить Давиду, будет безрезультатен.

7."За то Бог сокрушит тебя вконец" - выражение неопределенное, указывающее или на полную гибель его на земле, на потерю им своего внешнего благополучия и гибель его потомства ("корень из земли живых"), или на вечную гибель и осуждение Богом, когда Доик лишен будет близости к Богу, вечной пред Ним жизни ("земля живых", т. е. праведников), а низойдет в землю забвения, в шеоле.

10."Я, как зеленеющая маслина, в доме Божием". Нечестивый погибнет, положение же Давида будет прочным и хорошим, как дерево, зеленеющее при обилии влаги. Эту силу для своего процветания Давид находит "в доме Божием", т. е. от Бога, обитающего в скинии.